0

مشکل درب ماشین لباسشویی الجی 

از آنجایی که ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی ضروری به شمار می آید و حضور آن در خانه بسیار پررنگ و کاربردی است، هر گونه مشکلی که منجر به از کار افتادن آن شود را باید هر چه سریع تر رفع نمود. مسائلی همانند علت قفل شدن درب لباسشویی، شکستن در ماشین لباسشویی و علت قفل نشدن درب ماشین لباسشویی ظاهرا پیش پا افتاده به نظر می رسد اما می تواند روند شستشو لباس را دچار مختل کند.

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی قزوین

اگر با مشکل قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی مواجه هستید، ادامه مطلب به شما کمک می کند که ضمن شناخت دلایل بروز این مشکل، آن را برطرف کنید. گاهی پیش می آید که پس از پایان چرخه کار لباسشویی، درب ماشین باز نشده و قفل می شود. در این شرایط، بسته به این که چه چیزی مانع از باز شدن درب ماشین شده است، می توان اقداماتی برای رفع مشکل انجام داد. در ادامه به شما می گوییم که هنگام قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی چه اقداماتی انجام دهید. البته این روش ها برای ماشین های سایر برندها هم کاربردی هستند و محدود به برند ال جی نمی شوند.

 

اگر مشکل باز نشدن درب لباسشویی با راهکارهای ارائه شده در ادامه برطرف نشد، می توانید برای دریافت تخصصی تر با واحد تعمیر ماشین لباسشویی در نمایندگی ال جی در قزوین تماس بگیرید.

 

 علت های باز یا بسته نشدن درب ماشین لباسشویی الجی شامل هریک از موارد زیر است

 

 تمام نشدن چرخه شستشو

مهم ترین دلیل باز نشدن درب ماشین لباسشویی این است که هنوز چرخه شستشو تمام نشده است. در این شرایط آب تخلیه نمی شود و تا وقتی که آب در دستگاه باشد، درب باز نمی شود.

راه حل: در این شرایط باید تنظیمات چرخه شستشو را یک بار دیگر انجام دهید تا روند تخلیه آب انجام شود. اگر مشکل حل نشد، احتمالا مسیر تخلیه آب مسدود است و مرحله تخلیه به درستی انجام نمی شود. با اقداماتی مثل تعویض یا پاکسازی فیلترها می توان مشکل را حل کرد

 

 

ایراد واشر ماشین لباسشویی الجی

خراب شدن واشر دستگاه نیز از دلایل بسته نشدن یا باز نشدن درب ماشین لباسشویی است که شما ممکن است نیاز به تعمیر آن را داشته باشد

.نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی قزوین

 همچنین باز نشدن درب ماشین لباسشویی می تواند از ایراد قفل الکتریکی درب دستگاه باشد که ابتدا لازم است تا با نحوه کار آن آشنا شویم

 

آشنایی با نحوه کارکرد قفل درب ماشین لباسشویی

آشنایی با مکانیزم عملکرد قفل درب ماشین لباسشویی به شرح ذیل است:

میکروسوئیچ درب به‌عنوان قفل وصل کننده در ماشین‌های لباسشویی به کار می‌رود که درب آن‌ها از جلو باز می‌شود.

عملکرد این میکروسوئیچ، به عنوان یک مکانیزم ایمنی برای این نوع ماشین‌های لباسشویی شناخته می‌شود چرا که از باز شدن درب دستگاه در حین کارکردن جلوگیری می‌کند.

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی قزوین

اگر به درب ماشین لباسشویی نگاه کنید، زبانه پلاستیکی را روی آن مشاهده خواهید کرد. مکانیزم قفل درب نیز در پشت پنل جلویی واقع است، این مکانیزم شامل یک سیم پیچ قفل کننده و یک قفل مغناطیس است.

عملکرد زبانه پلاستیکی و مکانیزم قفل درب، عملکرد نهایی میکروسوئیچ درب را شکل می‌دهند، به‌عبارتی وقتی برنامه‌ای را برای شستشو انتخاب می‌کنید، کنترل برد اصلی دستگاه فرمان فعال شدن میکروسوئیچ درب را صادر می‌کند.

تا از باز شدن درب دستگاه در حین شستشو، جلوگیری کند، پس از اتمام برنامه شستشو نیز فرمان غیرفعال شدن میکروسوئیچ درب از سوی برد اصلی صادر شده و با غیرفعال شدن قفل مغناطیس، درب دستگاه باز خواهد شد.

اگر این فرآیند به‌درستی انجام نشود، تعمیر قفل درب ماشین لباسشویی امری ضروری خواهد بود، چرا که می‌تواند مشکلاتی همچون، باز نشدن درب دستگاه پس از اتمام برنامه شستشو، روشن نشدن دستگاه و نشت آب را پدید آورد.

همانطور که توضیح داده شد مکانیزم قفل درب شامل سیم‌پیچ باز و بسته‌کننده و یک قفل مغناطیسی است.

 

میکروسوئیچ از اجزای کوچکتری تشکیل شده است که شامل:

یک قفل درب مکانیکی، (ضامن دستی) که برای مواقع اضطراری تعبیه شده است

موتور قفل درب و شیر برقی ها، که هرکدام وظایف مخصوصی دارند

دو تیغه فلزی که یکی برای پمپ و دیگری برای فرمان تعبیه شده است

دارای دو بوبین می باشد که یکی برای بستن و یکی برای باز کردن است

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی قزوین

هنگامی که آب درون مخزن شستشوی لباس ها باشد و دیگ بیش از 2 ثانیه با سرعت 60 دور در دقیقه بچرخد؛ میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی فعال می شود. این سیستم به ما کمک می کند که لباسشویی را به صورت سخت افزاری و نرم افزاری کنترل کنیم و مطمئن شویم که آب وارد دستگاه نمی شود مگر اینکه درب به طور کامل بسته شود.

قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی، گاهی ناشی از خرابی این قطعه در این دستگاه است. تمامی ماشین لباسشویی ‌ها دارای قفل یا میکرو سوئیچ هستند که وظیفه دارد حین کار کردن دستگاه، درب را به طور کامل بسته نگه دارد و اجازه ندهد درب باز شود. اگر این قفل آسیب ببیند، درب ماشین بسته نشده و یا در پایان کار، قفل می شود.

راه حل: برای غیرفعال کردن قفل درب ماشین لباسشویی، می توانید از ضامن دستی استفاده کنید. این ضامن یا زیر قفل است و یا در بخش مواد شوینده تعبیه شده است. البته فراموش نکنید که پس از باز شدن درب ماشین، باید میکروسوئیچ را هم تعمیر یا تعویض کنید.

شما می‌توانید پنل جلویی را از جای خود خارج کنید و به دنبال نشانی از سوختگی یا نقص مکانیکی در سیم‌پیچ‌ها یا موتور میکروسوئیچ باشید.

 

در صورت هرگونه مشکل فنی در ماشین لباسشویی الجی خود می توانید با الجی کاستومرز در تماس باشید، تعمیرکاران ما در قزوین در صورت بروز هرگونه مشکل، آماده ارائه خدمت به شما هستند.

 

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی الجی

رایج ترین علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی، تخلیه نشدن آب آن است؛ اما از کجا باید فهمید که دلیل اصلی باز نشدن درب لباسشویی، تخلیه نشدن آب لباسشویی است؟ اگر زمانی که کار ماشین لباسشویی شما تمام شده است، هنوز در مخزن آن آب وجود داشته باشد، به این معناست که آب لباسشویی تخلیه نشده و علت باز نشدن درب آن نیز همین مسئله است.

راه حل: در این مرحله اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک بار دیگر ماشین لباسشویی را بر روی آبکشی تنظیم کنید. اگر پس از به پایان رسیدن پروسه آبکشی، آب ماشین لباسشویی تخلیه شد، به این معناست که می توانید درب این دستگاه را بدون هیچ مشکلی باز کنید. اما اگر باز هم با مشکل قفل شدن درب ماشین لباسشویی مواجه شدید، بهتر است مسیر تخلیه آب لباسشویی را چک کنید؛ چراکه امکان دارد مسیر تخلیه آب لباسشویی دچار گرفتگی شده باشد و همین مسئله دلیل اصلی تخلیه نشدن آب دستگاه باشد. برای انجام این کار باید فیلترها و مسیر تخلیه آب شسته شوند که این پروسه از حساسیت بالایی برخوردار است؛ از این رو پیشنهاد می کنیم که درصورت گرفتگی مسیر تخلیه آب لباسشویی با نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

 

خراب شدن لولای درب لباسشویی

درب ماشین لباسشویی دارای لولا است تا زمانی که درب این دستگاه را می بندید، کاملا چفت شود. معمولا جنس لولای درب لباسشویی از پلاستیک است و باعث می شود که درب این دستگاه راحت تر بچرخد؛ با این وجود اگر لولای درب لباسشویی دچار پوسیدگی شود یا اینکه خراب شود، می تواند موجب قفل شدن درب ماشین لباسشویی شود.

راه حل: اگر دلیل اصلی باز نشدن درب لباسشویی شما خرابی لولای آن باشد، برای باز کردن درب این دستگاه باید از تعمیرکاران متخصص نمایندگی لباسشویی ال جی کمک بگیرید.

بررسی لولای درب در تعمیر قفل درب ماشین لباسشویی به شرح ذیل است:

لولا درب به چرخش راحت آن کمک می‌کند.

لولاها می‌توانند از دو جنس فلز یا پلاستیک سخت باشند.

یکی از دلایلی که می‌تواند منجربه عدم بسته شدن صحیح درب ماشین لباسشویی گردد؛ عدم عملکرد صحیح لولای درب است.

برای بررسی لولا، می‌توانید پیچ‌های آن را بررسی کنید و اگر محکم نبودند، آن‌ها را سفت نمایید.

همچنین ممکن است لولا در جای خود تنظیم نباشد.

در این صورت، باید آن را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که گیره درب به‌راحتی وارد سیستم قفل درب شود.

در صورتی که مشکل بسته نشدن درب دستگاه شما ناشی از خراب بودن لولا باشد، نیازی به تعویض قفل درب ماشین لباسشویی دستگاه نیست.

این ایراد دستگاه تنها با برطرف کردن مشکلات لولا، حل خواهد شد.

 

در صورت هرگونه مشکل فنی در ماشین لباسشویی الجی خود می توانید با الجی کاستومرز در تماس باشید، تعمیرکاران ما در قزوین در صورت بروز هرگونه مشکل، آماده ارائه خدمت به شما هستند.

 

معیوب شدن سوئیچ فشار آب ماشین لباسشویی

کار سوئیچ فشار آب ماشین لباسشویی این است که سطح آب در این دستگاه را اندازه گیری و کنترل می کند. دلیل دیگر قفل شدن درب ماشین لباسشویی، معیوب شدن این سوئیچ است؛ حتی اگر آب به درستی از پمپ تخلیه لباسشویی خارج شود.

راه حل: اول از همه لباسشویی را خاموش کنید و چند دقیقه صبر کنید تا قفل درب لباسشویی باز شود. سپس از تکنسین های نمایندگی لباسشویی ال جی برای عیب یابی و تعویض سوئیچ فشار آب این دستگاه کمک بگیرید.

 نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی قزوین

شکستن دستگیره در ماشین لباسشویی الجی

برخی از ماشین لباسشویی ها برای باز کردن درب از دستگیره برخوردار شده اند که ممکن است به دلایل مختلف این دستگیره آسیب ببیند و یا بشکند. شکستن دستگیره در ماشین لباسشویی باعث می شود تا نتوانیم درب دستگاه را باز یا باسته نمایم پس در این شرایط با یک مختصص ماهر تماس بگیرید تا نسبت به تعویض دستگیره در دستگاه شما اقدام نماید.

نشت آب از درب دستگاه و تعویض و تعمیر مسکروسوییچ درب ماشین لباسشویی

نشت آب از درب دستگاه در تعویض و تعمیر قفل درب ماشین لباسشویی به شرح ذیل است:

در این حالت نیز خراب بودن قفل درب ماشین لباسشویی می‌تواند به عنوان گزینه‌ای مطرح شود.

درصورت مشاهده این علامت نیز بهتر است میکروسوئیچ درب را بررسی نمایید.

اگر علائمی در آن مشاهده کردید می‌توانید آن قطعه را تعویض نمایید.

اما به یاد داشته باشید که تعمیر قفل درب ماشین لباسشویی همواره چاره این کار نیست.

زیرا منشأ مشکل ایجاد شده می‌تواند بخش‌های دیگر دستگاه نیز باشد.

حتی ممکن است زبانه یا لولای درب که  بخشی از سیستم قفل درب هستند نیز خراب شده باشند.

 

در صورت هرگونه مشکل فنی در ماشین لباسشویی الجی خود می توانید با الجی کاستومرز در تماس باشید، تعمیرکاران ما در قزوین در صورت بروز هرگونه مشکل، آماده ارائه خدمت به شما هستند.

 

باز نشدن درب ماشین لباسشویی در انتهای برنامه شستشو

در این بخش به بررسی علت باز نشدن درب لباسشویی در پایان برنامه شستشو می پردازیم:

یکی از نشانه‌های خراب شدن قفل درب ماشین لباسشویی باز نشدن درب آن پس از پایان برنامه شستشو است.

در این حالت پس از بازکردن درب دستگاه باید به سراغ مجموعه قفل درب بروید و آن‌ها را بررسی کنید.

شما می‌توانید میکروسوئیچ مغناطیسی و سیم‌پیچ‌هایی را که در قسمت پنل جلویی قرار دارد با استفاده از یک مولتی‌متر بررسی نمایید.

گاهی‌اوقات نیز علائمی از سوختگی یا نقص در اجزای آن مشاهده خواهد شد.

 اگر ماشین لباسشویی شما مجهز به خلاص کننده دستی است، می‌توانید از آن برای باز کردن درب دستگاه استفاده کنید.

محل قرارگیری اهرم خلاص کننده معمولاً در زیر قفل درب یا کنار فیلتر تخلیه است.

برای آشنایی بیشتر با محل قرارگیری اهرم خلاص کننده، بهتر است به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

 

 

تعویض و تعمیر قفل درب ماشین لباسشویی در تعمیرگاه مجاز مرکزی الجی کاستومرز در قزوین

مجموعه الجی کاستومرز، نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در قزوین است. این مجموعه با هدف کسب رضایت مشتریان تمامی خدمات عیب یابی و تعمیرات لباسشویی در محل را ارائه می نماید.

برای دریافت مشاوره‌های تلفنی و اطلاع از نحوه تعمیر دستگاه می‌توانید با شماره تلفن‌های این مرکز تماس بگیریئ یا درخواست خود را از طریق ثبت درخواست تعمیرات ثبت نمایید. توجه داشته باشید که تعویض قفل درب لباسشویی به هیچ عنوان کاری ساده محسوب نمی شود.

بنابراین بدون در اختیار داشتن ابزارهای فنی مناسب اقدام به انجام این کار نکنید چون ممکن است سبب آسیب به خود یا دستگاه شوید.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مقالات آموزشی تعمیر و نگهداری لوازم خانگی ال جی

  • ID
تعویص بلبرینگ لباسشویی الجی÷

 یکی از رایج ترین خرابی های ماشین لباسشویی الجی، خرابی بلبرینگ و کاسه نمد لباسشویی الجی میباشد که معمولا در اثر خرابی بلبرینگ لباسشویی الجی، لباسشویی ...

نمایندگی لوازم خانگی ال جی در تهران همراه شماست تا مشکلات مربوط به هرکدام از لوازم منزل شما را برطرف سازد.

ما در تمام نقاط شهر تهران دارای شعب ...

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران توسط مجرب ترین تکنیسین ها

اگر هرگونه مشکلی اعم از روشن نشدن، خاموش و روشن شدن، ایجاد خط های عمودی، شطرنجی شدن صفحه ...

مشکل یخساز ساید بای ساید ال جی

مشکل یخساز ساید بای ساید ال جی

در این مقاله از سری مقالات مرکز تعمیرات لوازم خانگی ال جی سعی شده به مشکل یخساز ساید بای ساید ال جی پرداخته شود تا در ...

اگر با مشکل قفل شدن درب ماشین لباسشویی ال جی مواجه هستید، ادامه مطلب به شما کمک می کند که ضمن شناخت دلایل بروز این مشکل، آن را برطرف کنید. گاهی پیش ...

یکی از نکات مهم قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی طریقه چیدن صحیح ظروف داخل ماشین ظرفشویی است به صورتی که اگر این کار به درستی انجام نشود باعث ایجاد ...

علائم و نوشته های روی دیسپلی یا همان صفحه نمایش مایکروویو الجی به چه معناست؟ در ادامه با الجی کاستومرز همراه باشید تا به بررسی و معرفی علائم و چراغ ...

 در سال‌های اخیر، سازندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی، هر چه بیشتر به سمت راه‌ و روش‌های ارزان‌تر تولید ماشین لباسشویی جذب شده‌اند. یکی از راه‌هایی ...

ماشین ظرفشویی یکی از دستگاه‌هایی است که کار را تا حد زیادی برای ما آسان کرده؛ به این شکل دیگر نیاز نیست بعد از صرف غذا و در ساعت استراحت ظرف‌ها را ...

تعمیر برد ماشین لباسشویی الجی

آموزش تعمیر برد ماشین لباسشویی الجی، در این آموزش ما قصد داریم تا به معرفی و عیب یابی برد ماشین لباسشویی الجی بپردازیم تا در صورت امکان، خود بتوانید ...

یکی از خطرناک ترین وسایل در بین سایر لوازم خانگی، مایکروفر ال جی است و اگر کوچکترین خرابی در آن بوجود آید بدون دانش و تخصص کافی آن را تعمیر ...

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی می‌تواند به مسائل مختلفی، از یک مشکل کوچک تا بزرگ گرفته مربوط باشد. اما شما با دانستن علت صدای لباسشویی ال جی ...

لاستیک یا نوار درب یخچال ال جی یکی از مهمترین اجزای یخچال ال جی است که در کارکرد آن بسیار موثر است. نوار یا لاستیک دور درب یخچال ال جی از ورود هوای ...

امروزه استفاده از یخچال‌های ساید بای ساید ال جی امری متداول است و می‌توان یک یخچال از این مدل را در بیشتر خانه‌‌ها پیدا کرد. از مزایای یخچال‌های ساید ...

آیا تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی ال جی شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های کثیف چه می‌شود؟ اگر حتی تصور شستن لباس با دست سخت ...

تاریخچه و اساس مایکروفر

در سال 1945 دکتر (پرسی لی بارون اسپنسر)   DR.SPENCER در شرکت (RAYTHEON شرکت تحقیقات رادار در آمریکا) پس از انجام آزمایشات تحقیقاتی روی موج ناگهان ...

اهمیت استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی

وﺟﻮد ﺳﺨﺘﻲ آب و ﺳﺎﻳﺮ اﻣﻼح ﻏﻴﺮ ﻣﺤﻠﻮل در آب ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻚ ﻣﺎﻧﻊ از ﻛاراﻳﻲ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻇﺮﻓﺸﻮﻳﻲ ﻣﻲ ﻛﺎﻫﺪ، اﻣﻼح ﻣﻌﺪﻧﻲ و ﺳﺨﺘﻲ آب ﺑﺎﻋﺚ اﻳﺠﺎد ﻟﻜﻪ و ﻳﺎ ﻳﻚ ﻻﻳﻪ ﺳﻔﻴﺪ ﺑﺮ ...

ماشین لباسشویی لباس ها را خوب نمی شوید

1- مقدار لباس چک شود چنانچه بیش از ظرفیت دستگاه باشد طبیعتا خوب  نمی شوید.

2- مقدار مواد شوینده چک شود این مقدار باید متناسب با میزان لباس و نوع آن ...

افزایش طول عمر سبزیجات در یخچال

ا- میوه و سبزیجات نباید بصورت شسته شده داخل یخچال قرار بگیرند. چون رطوبت که بالا می رود عمر کوتاه تری پیدا می کنند.(بصورت نشسته در یخچال نگهداری شود ...

Load More

تعمیرچی

 

گروه خدماتی تعمیرچی با 25 سال سابقه درخشان در زمینه خدمات و تعمیرات لوازم خانگی ، مفتخر است با بیش از 500 تکنسین فعال ، خدمات سرویس و نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.

 اطلاعات تماس دفتر مرکزی

 

تلفن : 91001680 - 021

آدرس : میدان توحید ستارخان مرکز خدمات تعمیرچی

 

سایر درگاه های ارتباطی ما

 

 اینستاگرام :tamiirchii@  

 واتساپ :     Alorepair@ 

 ایمیل :  [email protected]